با ورود و یا ثبت نام وارد انجمن شوید.
X با کلیک روی تبلیغات سایت می‌توانید در تامین بخش بسیار اندکی از هزینه‌های بالای نگهداری این مجموعه با ما سهیم شوید.
 
امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
چقدر باسواد شدم؟‎
نویسنده پیام
haghgoo.vahid آفلاین
وحید حقگو
مدیر انجمن
*****

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد
مدیریت سیستمهای اطلاعاتی

ارسال‌ها: 33
تاریخ عضویت: مهر ۱۳۸۹
اعتبار: 6
سپاس‌ها: 78
75 سپاس گرفته‌شده در 28 ارسال
ارسال: #1
چقدر باسواد شدم؟‎
<p>
با سلام&nbsp;</p>
<p>
چند وقت پیش یکی از همکلاسی های بسیار فعال گروه مطلبی را با این عنوان بیان کردند که فکر کنم آن باید دغدغه&nbsp; همه دانشجویان باشد بنابراین با اجازه ایشان آن را در اینجا هم مطرح کردم تا همیشه&nbsp;در خاطرمان باشد .با تشکر مجدد از ایشان مطب را در ادامه بخوانید .</p>
<p>
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________</p>
<p>
سلام<br />
همه، دوره ای از عمرمان را در این دانشگاه و در كلاس های مجازی صرف كرده ایم هم مشكلاتی مانند قطعی شبكه و&nbsp; تغییر ساعات كلاس و جمعیت زیاد و ... را دیده ایم و هم تجربه های&zwnj; ارزشمندی چون ساعات مفید درس و پروژه ها و كتاب های خوب و فضای دوستانه مجازی را داشته ایم این دوره برای گروه اول رو به پایان است، نوبت گروه های بعدی هم می رسد مهم این است كه در پایان این دوره ببینیم چه چیز عایدمان شده است</p>
<p>
گاه می شود كه در یك كلاس درس،&zwnj; از تصور اینكه این درس فقط محفوظاتی را به ما معرفی می كند،&zwnj; احساس دلزدگی می كنیم اما هنگام انجام تمرین ها و پروژه های همان درس،عمق درس را بهتر در می یابیم.بسته به میزان تلاش و جدیتی كه در تحقیق و مطالعه برای انجام هر تمرین و پروژه داریم،&zwnj;درك عمیق تر و گسترده تری از آن مبحث و در نتیجه انگیزه و علاقه بیشتری برای تلاش در آن درس می یابیم.گاهی در پایان یك درس متوجه می شویم كه محفوظات ابتدای ترم،&zwnj; لازمه شروع آن بودهاست.در آینده هم هنگام انجام امور IT سازمانی، بسته به تلاشی كه برای هر درس داشته ایم و بضاعتی كه اندوخته ایم،&zwnj; تغییر نگرش و رشد مهارتهای فكری خود را به وضوح می بینیم. دوستانی كه برای درس ها و به خصوص برای انجام پروژه ها،&zwnj; با جدیت وقت گذاشته اند و مقاله های زیادی را برای انجام هر تمرین خوانده اند،&zwnj; می دانند این رشد یعنی چه. در غیر این صورت،&zwnj; همواره چند مطلب شعارگونه را در زمینه IT تكرار می كنيم.</p>
<p>
برای ما ورودی های اول، هنوز هم یادگیری دوره ارشد به پایان نرسیده است و تا زمانیكه مقاله های پایانی دوره را منتشر كنیم، در حال تكمیل این دوره هستیم. هنوز هم فرصت داریم كه در یكی دو زمینه،&zwnj; عمیق تر مطالعه كنیم و مواردی را كه لازم می دانیم تكمیل كنیم.<br />
اما توصیه به دوستان ترم اول این است كه برای هر مبحث درس، جستجو و مطالعه مقاله های متعدد و خواندن بخشی هر قدر كوچك از كتاب ها را سرلوحه كار خود قرار دهند. رشته ما علاوه بر آن كه وسیع است،&zwnj; لایه های مختلفی از اطلاعات را در خود دارد. یك مبحث IT را از جنبه های مختلف می توان بررسی كرد. حداقل در یك زمینه بایدتخصصی كسب كنیم وگرنه اعطای مدرك مهندسی IT به معنای توانایی ما در ارائه و اجرای طرح های IT نیست.</p>
<p>
اگر مایلیم این دوره تحصیل، خاطره ای شیرین و دستاوردی درخور&nbsp; برایمان داشته باشد،&zwnj;هر هفته، هرماه، هر ترم، از خود بپرسیم چقدر باسواد شدم؟</p>
<p>
بين تلاش و تكاپو برای يادگيری و تلاطم درون تفاوت قائل شويم. (&zwnj;بعضی وقت ها در جريان درس و پروژه،&zwnj; بيش از آن كه بخوانيم و ياد بگيريم در حال شور زدن هستيم و فكر می كنيم اين هم جزئی از درس خواندن است. در نتيجه خستگی ناشی از شور زدن ها را با خستگی درس خواندن يكی می دانيم!)بين مطالعه دقيق و موشكافانه 10 مقاله و گردآوری 150 مقاله بدون مطالعه آن ها تفاوت قائل شويم. به اولی بها دهيم.به خاطر داشته باشيم هر كوششی در این راه بهتر از بی حركت ماندن است.<br />
به اميد موفقيت</p>
<p>
س.خ</p>
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۰۴:۵۸ ب.ظ
ارسال‌ها پاسخ