با ورود و یا ثبت نام وارد انجمن شوید.
X با کلیک روی تبلیغات سایت می‌توانید در تامین بخش بسیار اندکی از هزینه‌های بالای نگهداری این مجموعه با ما سهیم شوید.
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
معیارهای ارزیابی و امتیازدهی به پایان نامه در جلسه دفاع كدامند؟
نویسنده پیام
Armin آفلاین
آرمین کامفیروزی
Administrator
*******

دانشجوی کارشناسی ارشد
مدیریت سیستمهای اطلاعاتی

ارسال‌ها: 628
تاریخ عضویت: مهر ۱۳۸۹
اعتبار: 42
سپاس‌ها: 288
956 سپاس گرفته‌شده در 349 ارسال
ارسال: #1
معیارهای ارزیابی و امتیازدهی به پایان نامه در جلسه دفاع كدامند؟
<a class="wordbb-full-post" href="http://svus.ir/academic/73206/" title="معیارهای ارزیابی و امتیازدهی به پایان نامه در جلسه دفاع كدامند؟">Read the full article on the blog.</a><br /><p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">با توجه به اهمیت پایان نامه در تحصیلات تكمیلی و جایگاهی كه پایان نامه به لحاظ حیثیت علمی دانشجو و استاد راهنما دارد، ضروری است كه در تمام مراحل انجام كار و بویژه پیش از تحویل آن به دانشكده و ارسال برای داوران، ارزیابی كاملی بر اساس معیارهای مشخص و عینی صورت گیرد. این معیارها برای سه گروه حائز اهمیت است: 1) دانشجو با در دست داشتن معیارهای ارزیابی می تواند همواره در جزئیات كار خود آنها را مورد توجه قرار دهد تا موردی را از قلم نیندازد و نیز كیفیت هر جزء از پایان نامه را كنترل كند. به عبارت دیگر، این معیارها ابزار خود-ارزیابی برای دانشجو به شمار می رود، 2) استاد راهنما یا استاد مشاور می تواند پایان نامه دانشجوی خود را بر اساس این معیارها همواره تحت نظر و هدایت داشته باشد و در هر مرحله از كار، جزئیاتی كه دانشجو باید مورد توجه قرار دهد به وی گوشزد كند، 3) استاد داور نیز می تواند با در دست داشتن این معیارها، ارزیابی پایان نامه را به صورت دقیق و علمی به انجام رساند.</span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">اضافه می شود كه افزون بر چنین معیارهایی، استانداردهایی نیز برای ارزیابی پایان نامه ها وجود دارد كه بیشتر بر جنبه های ساختاری تاكید می كند. </span><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px"> </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><strong><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px"><span style="color: #990000">1-      ارزشمندی و اهمیت موضوع و مسئله تحقیق           </span></span></strong></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">موضوع مورد مطالعه ارزش تحقیق را دارد و به حل یک مسئله نظری یا کاربردی کمک می کند (در سطح یك سازمان، یك منطقه، یا كشور).</span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">موضوع پیشنهادی جدید است و قبلا انجام نشده است.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">موضوع پیشنهادی جدید نیست، اما رویکرد پژوهشی و نگاه به آن نو است.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">در طرح موضوع و ارائه آن، پژوهشگر ابتکار و خلاقیت به خرج داده است.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">موضوع تحقیق از دانش نظری قوی برخوردار است.       </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">حاصل مطالعه حاضر به دانش مفید و مورد استفاده می افزاید.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">هدفها، دلایل و ضرورت تحقیق به روشنی و به طور منطقی بیان شده است.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">دامنه موضوع به اندازه ای كه قابل مدیریت و اجرا باشد محدود شده است.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">مسئله تحقیق به روشنی و در قالب جملات علمی بیان شده است.       </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">مسئله تحقیق با توجه به خلاء موجود در پیشینه مطرح شده است.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">پژوهشگر فهم درستی از موضوع و مسئله تحقیق به دست داده است.       </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px"><strong><span style="color: #990000">2-         پیشینه پژوهش و مرور نوشتارها </span>          </strong> </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">پیشینه پژوهش یا پیشینه علمی بخش مشخصی از پژوهش را تشکیل داده است.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">پیشینه پژوهش دارای یک ساختار منطقی (هدف، دامنه و تصویر کلی از نوشته ها و پژوهشهای مرتبط) است.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">پژوهشگر از فهم نسبتا کاملی در مورد ادبیات مربوطه برخوردار بوده است. (منابع مرور شده نسبتا جامع بوده و آثار اصلی و نویسندگان معتبر را پوشش داده است)</span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">شیوه مرور متون و پژوهشها مناسب و منطقی است. (از روال تاریخی یا موضوعی برای معرفی پیشینه استفاده شده است)</span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">در پیشینه پژ‍وهش، منابع جدید مورد بررسی قرار گرفته است.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">در صورت نیاز به منابع قدیمی، این منابع نیز مورد مطالعه قرار گرفته اند.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">از  مرور منابع کم ربط یا سطحی پرهیز شده است.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">مرور پیشینه با رویکردی تحلیلی و انتقادی صورت گرفته است. (پژوهش ها به صورت صرف و سطحی توصیف نشده اند)</span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">مرور پیشینه ، موضوعات نظری، روش شناختی و تجربی مورد توجه سایر پژوهشها را پوشش داده است.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">شکاف ها و نکات مبهم در دانش موجود در حوزه تحقیق شناخته شده اند.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">نتیجه گیری علمی و استنتاج درست از مرور پیشینه در راستای موضوع و هدف پایان نامه انجام گرفته است. (به ، روش های مورد استفاده در سایر پژوهش ها، نوع ابزارهای مورد استفاده، یافته های عمده، شكافهای خالی در پژوهش ها، و مواردی از این قبیل اشاره كرده است)</span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px"><strong><span style="color: #990000">3-       سئوالات و فرضیه      </span>     </strong> </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">سئوالها و یا فرضیه ها با مسئله تحقیق همخوانی دارد.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">سئوالها و یا فرضیه ها با هدفهای تحقیق همخوانی دارد.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">سئوالها و یا فرضیه ها مبتنی بر استنباط از مرور پیشینه پژوهش هستند.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">سئوالات یا فرضیه های پژوهش به روشنی تدوین شده است.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">تمامی متغییرها به شكل درست تعریف و تعیین شده اند.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">فرضیه ها واضح ، آزمون پذیر، مشخص و معین می باشند.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">فرضیه ها به صورت منطقی از مبنایی نظری و مفهومی انتزاع شده اند.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">تمامی متغیرهای داخلی و خارجی  شناخته شده است.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">مفاهیم کلیدی موجود در سئوالها یا فرضیه ها بروشنی تشریح شده است.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">تعریف های نظری و عملیاتی بدرستی انجام گرفته است. (دامنه مفهومی و چگونگی سنجش آنها در تحقیق حاضر بیان شده است)</span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px"><strong><span style="color: #990000">4-       روش و مراحل انجام پژوهش   </span>        </strong> </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">روش تحقیق و نوع آن به روشنی بیان شده است.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">روش تحقیق و روش اجرا با هم همخوانی دارند.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">طرح تدوین شده برای انجام پژوهش، متناسب با آزمون سئوالات و یا فرضیه های پژوهشی است.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">روش و مراحل انجام پژوهش به طور کامل و باجزئیات توصیف شده است تا خواننده بخوبی بتواند بفهمد که چه کاری انجام است.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">روش تحقیق آنگونه است که دیگران نیز می توانند با همین روش تحقیق های مشابه را انجام دهند.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">متغیرهای مداخله گر به خوبی مشخص و کنترل شده اند.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px"><strong><span style="color: #990000">5-       جامعه پژوهش و شیوه نمونه گیری</span>           </strong> </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">جامعه پژوهش بروشنی توضیح داده شده است        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">حجم و ترکیب آزمودنیها( گروه نمونه) متناسب باسئوالات پژوهش و تحلیل داده هاست.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">شیوه نمونه گیری علمی، صحیح و مناسب جامعه حقیق است. (نمونه ها نماینده واقعی جامعه تحقیق است)</span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px"><strong><span style="color: #990000">6-      روش و ابزار گردآوری داده ها  </span>         </strong> </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">روشهای اندازه گیری (چه کمی و چه کیفی) به طور مناسب سازه های مندرج در سئوالها و یا فرضیه را مورد توجه قرار داده است.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">تکنیک جمع آوری داده ها مناسب پژوهش است.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">روایی ابزار گردآوری داده ها بر اساس قواعد علمی گزارش شده است.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">پایایی ابزار گردآوری داده ها از طریق آزمون مربوطه مورد سنجش قرار گرفته و قابل قبول است.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">در صورت استفاده از ابزارهای دیگر برای گردآوری اطلاعات (مانند چک لیست و یا مصاحبه)، آن ابزارها بدرستی تدوین شده اند.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">نمونه ای از ابزار گردآوری اطلاعات در پیوست پایان نامه ارائه شده است.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px"><strong><span style="color: #990000">7-      روشهای آماری و آزمونهای مورد استفاده     </span>      </strong> </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">آزمونهای آماری متناسب با هر یک از سئوالها و فرضیه ها بدرستی معرفی شده شده است.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">تکنیک های تجزیه و تحلیل آماری به اندازه کافی شرح داده شده اند.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px"><strong><span style="color: #990000">8-      محدودیتهای پژوهش </span>          </strong> </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">محدودیتهای مرتبط با تحقیق بدرستی بیان شده است.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">مشکلات پیش آمده در جریان اجرای پژوهش بیان شده است.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">محدودیتهای پژوهش موجب زیر سئوال رفتن كل پژوهش نشده است        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">به ملاحظات اخلاقی در پژوهش توجه شده است        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px"><strong><span style="color: #990000">9-      تحلیل داده ها، بحث، و تفسیر   </span>        </strong> </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">نتایج آزمون سئوالها و یا فرضیه ها بترتیب، به طور كامل و بدرستی ارائه شده است        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">داده ها به طور واضح ارائه شده اند.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">از داده های گردآوری شده بخوبی برای پاسخ به سئوالها و فرضیه ها استفاده شده است.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">جدولها، نمودارها و تصاویر ارائه شده مناسب وضروری اند.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">تفسیر یافته ها به صورت منطقی  و مستدل ارائه شده است.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">تفسیرها بر پایه داده های گردآوری شده، نظریه های موجود و در چارچوب هدفهای تحقیق انجام شده است.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">در تفسیر یافته ها، از قضاوت شخصی خودداری شده است.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">از یافته های به دست آمده بخوبی دفاع شده است (استدلال و شرح کافی برای ادعای پژوهشی ارائه ) شده است.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">به اندازه کافی از شواهد (استنادها) برای پشتیبانی یافته ها استفاده شده است.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">یافته های پژوهش یا سایر یافته های پژوهشی در همان زمینه مقایسه شده است.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">ادعا ها از سوی یافته های سایر پژوهشها نیز پشتیبانی شده است.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">استناد به سایر پژوهشها به اعتبار ادعا ها کمک کرده است.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">محدودیتهای تعمیم پذیری یافته ها مورد توجه قرار گرفته است        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">ضعفهای مطالعه ذکر شده است.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">لحن ارائه مطالب بی طرفانه و صادقانه است.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">توجیهات حرفه ای یافته ها مورد بحث قرار گرفته است.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px"><strong><span style="color: #990000">10-   نتیجه گیری          </span> </strong> </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">با روش مورد استفاده، تحقیق به هدفهای خود دست یافته است.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">محدودیتهای نتایج تحقیق شناخته شده اند. ( به محدودیتهای تعمیم پذیری یافته ها اشاره شده است)</span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">پیشنهادهای لازم برای پژوهشهای آینده به طور منطقی و مبتنی بر یافته های پژوهش ارائه شده است.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">نتیجه گیری نهایی بروشنی انجام شده است و میان نتایج و سایر عناصر تحقیق (نظریه ها، پیشینه تحقیق، داده های گردآوری شده) ارتباط و انسجام وجود دارد    .    </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">در نتیجه گیری، به پیامدهای ضمنی و احتمالی نتایج و پیشنهادها نیز توجه شده است.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">تضاد یا نکته مبهمی در نتایج ارائه شده وجود ندارد.       </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">به طور کلی، یافته ها و نتایج از کیفیت لازم برخوردار است.         </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">یافته ها و نتایج، مطالب نوینی را در مقایسه با سایر پژوهشها ارائه می دهد.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">یافته ها و نتایج می تواند به حل مسئله و نیز پیشرفت دانش در حوزه کمک کند.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">نتایج پژوهش به تدوین و ساخت نظریه کمک می کند.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px"><strong><span style="color: #990000">11-   ساختار و شکل ارائه گزارش       </span>    </strong> </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">صفحه عنوان پایان نامه اطلاعات مختصر و روشن در باره پژوهش ارائه داده است.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">عنوان پایان نامه به خوبی بیانگر محتوا و رویکرد پژوهشی (روش تحقیق) می باشد.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">در چکیده تحقیق موارد زیر به روشنی مطرح شده اند؟ (هدف، جامعه پژوهش، مسئله یا سئوالها و یا فرضیه ها، متغیرهای تحقیق، شیوه نمونه گیری، ابزارهای گردآوری اطلاعات،  روش آماری تحلیل داده ها، و نتایج عمده تحقیق)</span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">چكیده به روش استاندارد و به شكل تمام نما تهیه شده است.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">اهمیت، مسئله، جامعه، روش تحقیق، ابزار گردآوری داده ها، یافته و نتایج عمده تحقیق در چکیده ارائه شده است.       </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">کلیدواژه های مناسب برای چکیده انتخاب شده است.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">فهرست مندرجات پایان نامه به صورت مفصل در ابتدا ارائه شده است.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">فصل بندی محتوا به صورت منطقی و منسجم انجام شده است.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">ساختار پایان نامه و فصل بندی مربوطه آن را به راحتی قابل خواندن کرده است.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">انسجام میان بخشهای مختلف هر فصل برقرار شده است.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">انسجام میان فصلها در کل پایان نامه برقرار شده است.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">یکدستی در نحوه ارائه و شکل هر فصل رعایت شده است.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">جداول و نمودارها به راحتی قابل فهم است و یه درک خواننده از یافته ها کمک می کند.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">یکدستی در شکل ارائه جدولها و نمودارها رعایت شده است.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">فهرست جدولها و نمودارها در ابتدای پایان نامه اراده شده است.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">در صورت وجود پیوست (ها)، اشاره ها و ارجاعهای لازم به آنها در متن انجام شده است.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px"><strong><span style="color: #990000">12-       آئین نگارش  </span>         </strong> </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">مطالب به شکل روان و قابل فهم نوشته شده است.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">از ذکر مطالب بی ربط و پراکنده خودداری شده است.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">آئین نگارش از نظر جمله نویسی و انسجام میان جمله ها، پاراگرافها، و انسجام میان پاراگرافها رعایت شده است.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">معادل انگلیسی مفاهیم عمده و نام نویسندگان خارجی به صورت پانویس ارائه شده است.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">نوع حروف (فونت) مورد استفاده خوانا و در سرتاسر متن یکدست است.       </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">از نشانه ها و علائم نقطه گذاری بدرستی استفاده شده است.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">صفحات متن به طور کامل و یکپارچه شماره گذاری شده است.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px"><strong><span style="color: #990000">13-       منابع مورد استفاده و شیوه استناد دهی      </span>     </strong> </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">منابع و مآخذ استفاده شده در انتها به طور دقیق و کامل ارائه شده است. (همه منابع ذکر شده در متن پایان نامه، در انتها آورده شده است)</span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">شیوه استناد دهی از یک استاندارد مشخص پیروی کرده است (اطلاعات کتابشناختی منابع به طور کامل و با استفاده از یک شیوه نامه استاندارد ارائه شده است).</span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px"><strong><span style="color: #990000">14-       پیوستها         </span>  </strong> </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">پیوستهایی که در متن پایان نامه به آنها اشاره شده در انتها ارائه شده است.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">پیوستها مورد نیاز هستند و بدون دلیل افزوده نشده اند.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">هر یك از پیوستها دارای شماره و عنوانی گویا می باشد.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px"><strong><span style="color: #990000">15-       نظر كلی     </span>      </strong> </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">پایان نامه در وضع فعلی قابل قبول است و به حداقل اصلاحات نیاز دارد.       </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">پایان نامه به تغییرات و اصلاحات نسبتا اساسی نیاز دارد.        </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px">پایان نامه در وضع فعلی قابل دفاع نیست.</span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px"> </span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;font-size: 12px"><span style="color: #6600ff">تدوین دکتر رحمت الله فتاحی و محمود سالار</span>ی <a href="http://www.iranresearches.ir/%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA-services/learn-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4/12-%D8%B9%D9%84%D9%85%D9%8A-%D9%BE%DA%98%D9%88%D9%87%D8%B4%D9%8A-science-research/421-%D9%85%D8%B9%D9%8A%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7%D9%8A-%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D9%8A%D8%A7%D8%A8%D9%8A-%D9%88-%D8%A7%D9%85%D8%AA%D9%8A%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D9%87%D9%8A-%D8%A8%D9%87-%D9%BE%D8%A7%D9%8A%D8%A7%D9%86-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%AC%D9%84%D8%B3%D9%87-%D8%AF%D9%81%D8%A7%D8%B9-%D9%83%D8%AF%D8%A7%D9%85%D9%86%D8%AF%D8%9F.html">(لینک منبع)</a></span></p>
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۳۸ ق.ظ
وب سایت ارسال‌ها پاسخ